Barion Pixel
Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.
Menü

Általános Szerződési Feltételek

Általános Szerződési Feltételek

Az Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) meghatározzák a Butikom Kft (a továbbiakban: Szolgáltató) által www.butikom.hu domain név alatt üzemeltetett webáruház felhasználási és a vásárlást szabályozó feltételeit.

Kérjük, hogy csak akkor használja webáruházunkat, ha az ÁSZF minden pontjával egyetért és azt kötelező érvényűnek tekinti magára nézve.

A szolgáltató adatai

Név: BUTIKOM Kft

Székhely és levelezési cím: 4551 Nyíregyháza, Táltos utca 3.

A vállalkozást nyílvántartásba vevő szerv: Nyíregyháza Megyei Jogú Város Jegyzője;Nyíregyháza, Kossuth tér 1.

Cégjegyzékszám: 15-09-088758

Adószám: 29301520-2-15

Képviselő: Farkas Orsolya

Telefonszám: +36204905594

Ügyfélszolgálati telefonszám: +36204905594

Ügyfélszolgálati idő: munkanapokon 10:00-18:00 óráig

Weblap: www.butikom.hu

E-mail: butikom.hu@gmail.com

Bankszámlaszám: 10104459-71803700-01005008

Általános tudnivalók, a Felek közötti szerződés létrejötte

A jelen ÁSZF hatálya kiterjed a Magyarország területén nyújtott minden olyan elektronikus kereskedelmi szolgáltatásra, amely a butikom.hu weboldalon található elektronikus áruházon keresztül történik.

Továbbá jelen ÁSZF hatálya kiterjed minden olyan kereskedelmi ügyletre Magyarország területén, amely jelen szerződésben meghatározott Felek között jön létre. A butikom.hu  webáruházban történő vásárlást az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény (“Elkertv.”) szabályozza.

A butikom.hu webáruházban történő vásárlás elektronikus úton leadott megrendeléssel lehetséges, a jelen ÁSZF-ben meghatározott módon.

A butikom.hu webáruház szolgáltatásai elérhető minden felhasználó számára, regisztráció nélkül is. 

A megrendelés leadását követően a szerződés, annak teljesítéséig szabadon és következmény nélkül módosítható, illetve lemondható. Erre telefonon és elektronikus levélben van lehetőség.

 

A webáruházban online módon (elektronikusan) leadott megrendelés alapján létrejött

szerződés távollévők között kötött szerződésnek minősül, amely szerződés nem minősül

írásbeli szerződésnek, a Szolgáltató nem iktatja azt, és a későbbiekben nem lesz hozzáférhető.

A szerződés nyelve magyar.

A www.butikom.hu divatos női ruházattal és kiegészítőkkel foglalkozó webáruház, ahol lehetősége van a Felhasználónak megrendelni a webáruház oldalain megjelenített termékeket. A termékek mellett megjelenített ár a darabárakat jelenti, ha az másképpen nincs feltüntetve, amely ha nincs külön jelölve, az Általános Forgalmi Adót (ÁFA) már tartalmazza, de a szállítási díjat nem.

A szállítási költség külön kerül feltüntetésre a megrendelés folyamán, mely azután megjelenik az elektronikus számlán is és automatikusan hozzáadódik a végösszeghez. A webáruházban a kiválasztott szállítási módok szerint lehet átvenni a megrendelt termékeket. A csomagolásért külön díj nem kerül felszámolásra.

A webáruházat minden Felhasználó ingyenesen veheti igénybe.

A vásárlásra lehetőség van regisztrációval és regisztráció nélkül is.

A megrendelés lépései

1. A termék kosárba tétele

A termékeket a különböző kategóriák alatt van lehetőség kiválasztani és a „Kosárba” gomb megnyomásával a kosárba helyezni. Ezután a vásárlás tovább folytatható, vagy pedig véglegesíthető a megrendelés. Amennyiben egy termék elfogyott, a Felhasználó

az „Értesítés” gomb megnyomásával e-mailben kap információt majd arról, hogy az általa megvásárolni kívánt termék mikortól lesz ismét raktáron a webáruházban.

Az „Előrendelés” funkció használatával a Felhasználó előre kifizetheti a terméket. Ebben az esetben a Felhasználó tudomásul veszi, hogy a termék szállítási ideje hosszabb a raktáron lévő termékek szállítási idejétől.

A „Kívánságlistára teszem” gomb használatával a Felhasználói fiókban összegyűjthetők a kívánt ruhák és kiegészítők. A gomb használata azonban nem jelenti a termék megvásárlását.

Az oldalon a Felhasználónak lehetősége van szűrésre szín, ár, méret és típus szerint.

2. Kosár tartalma

A jobb felső sarokban a Kosár ikonra kattintva beléphetünk a kosár menübe, ahol módosíthatjuk a megrendelésünket: változtathatunk a darabszámon, törölhetünk a termékekből és megadhatjuk a kedvezményre jogosító kuponkódokat.

3. Az adatok megadása

Ennél a mezőnél kell megadni a Felhasználó nevét, a szállítási és számlázási adatokat, és itt lehet kiválasztani a fizetési módot is.

4. Adatbeviteli hibák javítása

Az oldalon szereplő „Vissza” gomb használatával lehetőség van az adatok módosítására (szállítási cím, számlázási cím, név, fizetési mód).

5. Rendelés elküldése

A Felhasználó csak abban az esetben tudja elküldeni a megrendelését, ha elfogadja az Általános Szerződési Feltételeket. A rendelés elküldésével a Felhasználónak fizetési kötelezettsége keletkezik.

6. Visszaigazolás

A rendelés leadása után, a megadott Felhasználói e-mail címre egy visszaigazoló e-mailt küld a rendszer a rendeléssel kapcsolatos összes adatról és információról.

A megrendelés visszaigazolása

A Szolgáltató köteles az igénybe vevő megrendelésének a megérkezését az igénybe vevő felé elektronikus úton haladéktalanul visszaigazolni. Amennyiben e visszaigazolás az igénybe vevő megrendelésének elküldésétől számított, a szolgáltatás jellegétől függő elvárható határidőn belül, de legkésőbb 48 órán belül nem érkezik meg, az igénybe vevő mentesül az ajánlati kötöttség vagy szerződéses kötelezettség alól.

A visszaigazolás tartalmazza a szállítási és számlázási címet, a nevet, a rendelés összegét, a szállítási és fizetési módot. A visszaigazoló e-mail nem jelenti azonban automatikusan a megrendelés elfogadását.

Felhívjuk a figyelmét, hogy előfordulhat, hogy a levél a spam mappába kerül.

A megrendelés feldolgozása

A megrendeléseket a nap 0-24 órájában van lehetőség leadni. A beérkezett megrendeléseket a Szolgáltató munkanapokon dolgozza fel. A feldolgozási idő 08:00-18:00. A feldolgozási időn túl, a hétvégéken és a munkaszüneti napokon leadott megrendelések a következő munkanapon kerülnek feldolgozásra.

A rendelésekről a fent már említett módon azonnal, de legkésőbb 48 órán belül e-mailt küld a Szolgáltató.

Szállítás

A Felhasználó által választott fizetési és szállítási módtól függően, a megrendelt termékek legkésőbb a megrendeléstől számított harmadik munkanapon kerülnek átadásra a szállítást teljesítő cégnek.

Ennek számítása a különböző fizetési módok szerint a következő:

  •  utánvéttel történő fizetés esetén a feldolgozás első napjától,
  •  banki átutalásos fizetés esetén az áru és szolgáltatás ellenértékének bankszámlánkon történő jóváírás napjától,
  • a Barion-on történő bankkártyás fizetés esetén az adott összeg beérkezésének hitelesítésétől számított a három munkanap.

A Szolgáltató lehetőséget biztosít kiszállításra, csomagponton és csomagautomatában történő átvételre, ajánlott levélküldeménykénti átvételre és személyes átvételre is.

A kiszállítást biztosító futárszolgálat adatai:

A kiszállítást biztosító futárszolgálat adatai:

Név: GLS General Logistics Systems Hungary Csomag-Logisztikai Kft.

Cím: 2351 Alsónémedi, GLS Európa u. 2.

Telefon: (+36 1) 802-0265

E-mail: info@gls-hungary.com

A csomagautomatában történő átvételt biztosító szolgáltató adatai:

Név: FoxPost Zártkörűen Működő Részvénytársaság

Cím: Magyarország, 3200 Gyöngyös, Batsányi utca 9.

Telefon: +36 1 999 0369

E-mail: info@foxpost.hu

 

Szállítási díjak

 

Szállítási díjak Szállítás módjai

Szállítás díja

GLS futárszolgálat házhozszállítás

  1944 Ft/csomag

GLS futárszolgálat házhozszállítás utánvéttel

   2293 Ft/csomag 

GLS csomagpont

   1199 Ft/csomag

GLS csomagpont utánvéttel

   1548 Ft/csomag  

Foxpost csomagautomata

 

    1142 Ft/csomag

 

 

 

 

 

 

 Az adott megrendelésre vonatkozó pontos szállítási díjat a Szolgáltató a megrendelési folyamatban még a megrendelés leadása előtt, a “Szállítási mód” kiválasztása alatt minden esetben feltünteti.

Szállítási határidők

A szállítási határidő függ a rendelés leadásának időpontjától és a készlettől. A Szolgáltató a rendeléseket, a rendelés leadását követő első munkanapon kezdi el feldolgozni. Ezt követően legkésőbb a harmadik munkanapon kezdeményezi a kiszállítást.

Ha a termék nincs készleten, akkor az átadási idő 5 munkanapot vesz igénybe.

A szállítást végző cég a csomag szállítási címére való eljuttatását, a címzett földrajzi helyének függvényében vállalja, így a szállítási idő rendelésenként változó, de általánosságban elmondható, hogy a szállító cég 1-5 munkanapon belül kiszállítja a csomagot a címzettnek.

Személyes átvétel során a webáruházon keresztül rendelt termékek 2 munkanapos átvételi határidővel számolhatók. A nem átvett termékek törlődnek az átvételi előjegyzésből, ha azok nem voltak előre kifizetve.

Fizetési feltételek

Utánvéttel történő fizetés

A Felhasználó a megrendelés vételárát átvételkor fizeti meg, mely esetben plusz díj fizetésére köteles. Az utánvét  kezelési díja 349 Ft.

Online bankkártyás fizetés

Az online bankkártyás fizetések a Barion rendszerén keresztül valósulnak meg. A bankkártya adatok a kereskedőhöz nem jutnak el. A szolgáltatást nyújtó Barion Payment Zrt. a Magyar Nemzeti Bank felügyelete alatt álló intézmény, engedélyének száma: H-EN-I-1064/2013.”

A szolgáltatás nyújtó cég neve: Barion Payment Zrt.

Székhely: H-1117, Budapest, Infopark sétány 1.

CA Barion Payment Zrt. tevékenységét a Magyar Nemzeti Bank engedélyével végzi a 2013. évi CCXXXV. törvénynek és az EU 2011. évi, elektronikus pénzről szóló irányelvének (EMD) megfelelően.

Banki átutalás

A Felhasználó a megrendelt termékek vételárát banki átutalással teljesíti a Szolgáltató felé. A vételár a Szolgáltató bankszámláján való jóváírás után minősül teljesítettnek, és ezt követően kerül feladásra a csomag a Felhasználónak. Átutalásnál a közleményben fel kell tünteti a megrendelés számát.

Bank neve: Budapest Bank Zrt.

Bankszámlaszám:10104459-71803700-01005008

Kedvezményezett neve: Butikom Kft

Közlemény: rendelés száma

Számlázás

A Szolgáltató a Számlázz.hu számlázó használatával a megrendelt termékhez csomagolva küldi el a számlát.

A megrendelt termékek tulajdonjoga a számla teljesítésével száll át a Felhasználóra.

Elállás joga

 

A Felhasználó a megrendelt termék kézhezvételétől számított 14 napon belül indoklás nélkül elállhat a szerződéstől.

Elállási jogát a szerződés megkötésének napja és a termék átvétele közötti időszakban is gyakorolhatja.

Amennyiben a Felhasználó él az elállási jogával, az erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni a Szolgáltató  – Butikom Kft. részére. A Felhasználó az elállási jogát gyakorolhatja a weboldal legalján vagy visszaigazoló emailben található Elállási Nyilatkozat kitöltésével.

A Falhasználó határidőben gyakorolja elállási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási nyilatkozatát/avagy erre vonatkozó egyértelmű szándékát a Butikom Kft . részére.

A Felhasználót terheli annak bizonyítása, hogy az elállási jogát a Rendeletben illetőlegesen jelen ÁSZF-ben meghatározottak szerint gyakorolta.

A Felhasználó köteles a megrendelt terméket késedelem nélkül visszaküldeni a Szolgáltatóhoz, de legkésőbb elállási szándékának jelzésétől számított 14 napon belül visszajuttatni. Ez a határidő akkor minősül betartottnak, amennyiben a Felhasználó a 14 napos határidő letelte előtt elküldi a terméket az elállás menüpontban feltüntetett címre – Butikom Kft, 4400 Nyíregyháza, Dózsa György út 5. (személyesen avagy bármilyen általa választott küldési formával).

Az eredeti kiszállítás költségét a Szolgáltató nem követeli a Felhasználótól.

A Felhasználót kizárólag a termék visszaküldésének a költsége terheli.


Ismertető a  45/2014. (II. 26.) Korm. rendeletből (www.kozlonyok.hu/nkonline/MKPDF/hiteles/MK14030.pdf): 
Idézet kezdete:
9. A fogyasztót megillető elállási és felmondási jog
20. § (1)
 Az üzlethelyiségen kívül kötött és a távollévők között kötött szerződés esetén a fogyasztót a (2) bekezdésben meghatározott határidőn belül indokolás nélküli elállási jog illeti meg. Olyan üzlethelyiségen kívül kötött és távollévők között kötött szerződés esetén, amely szolgáltatás nyújtására irányul, ha a 13. § vagy a 19. § szerinti nyilatkozat megtételét követően a teljesítés megkezdődik, a fogyasztót a (2) bekezdésben meghatározott határidőn belül indokolás nélküli felmondási jog illeti meg.
(2) A fogyasztó az (1) bekezdés szerinti elállási vagy felmondási jogát
     a) termék adásvételére irányuló szerződés esetén
        aa) a terméknek,
        ab) több termék adásvételekor, ha az  egyes termékek szolgáltatása eltérő időpontban történik,az utoljára szolgáltatott terméknek,
        ac) több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára szolgáltatott tételnek vagy darabnak,
        ad) ha a terméket meghatározott időszakon belül rendszeresen kell szolgáltatni, az első szolgáltatásnak, a fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától;
     b) szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szerződés megkötésének napjától számított tizennégy napon belül gyakorolhatja.
(3) A (2) bekezdés a) pontjában foglaltak nem érintik a fogyasztó azon jogát, hogy az e §-ban meghatározott elállási jogát a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja.
10. A fogyasztót megillető elállási vagy felmondási jogra vonatkozó tájékoztatás elmulasztásának jogkövetkezménye
21. § (1) Ha a vállalkozás a 11. § (1) bekezdésének i) pontjában meghatározott tájékoztatási kötelezettségének nem tett eleget, a 20. § (2) bekezdésében meghatározott elállási határidő tizenkét hónappal meghosszabbodik.
(2) Ha a vállalkozás a 20. § (2) bekezdésében meghatározott határidő lejártát követő tizenkét hónapon belül megadta a fogyasztónak az (1) bekezdésben meghatározott tájékoztatást, az elállásra vagy a felmondásra nyitva álló határidő az e tájékoztatás közlésétől számított tizennegyedik napon jár le.
11. A fogyasztót megillető elállási vagy felmondási jog gyakorlása
22. § (1) 
A fogyasztó a 20. §-ban biztosított jogát
a) a 2. mellékletben található nyilatkozat-minta felhasználásával (www.kozlonyok.hu/nkonline/MKPDF/hiteles/MK14030.pdf); vagy
b) az erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozat útján gyakorolhatja.
(2) A vállalkozás internetes honlapján is biztosíthatja a fogyasztó számára a 20. §-ban meghatározott jog (1) bekezdés szerinti gyakorlását. Ebben az esetben a vállalkozás tartós adathordozón haladéktalanul visszaigazolja a fogyasztói nyilatkozat megérkezését.
(3) A 20. §-ban meghatározott jogot határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha a fogyasztó nyilatkozatát a 20. § (2) bekezdésében, illetve a 21. §-ban meghatározott határidő lejárta előtt elküldi.
(4) A fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy a 20. §-ban meghatározott jogot e §-sal összhangban gyakorolta.
12. A vállalkozás kötelezettségei a fogyasztó elállása vagy felmondása esetén
23. § (1) 
Ha a  fogyasztó a  22.  §-nak megfelelően eláll az  üzlethelyiségen kívül kötött vagy a  távollevők között kötött szerződéstől, a vállalkozás haladéktalanul, de legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől számított tizennégy napon belül visszatéríti a fogyasztó által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget, ideértve a teljesítéssel összefüggésben felmerült költségeket is.

(2) A 22. §-nak megfelelő elállás vagy felmondás esetén a vállalkozás a fogyasztónak visszajáró összeget a fogyasztó által igénybe vett fizetési móddal megegyező módon téríti vissza. A fogyasztó kifejezett beleegyezése alapján a  vállalkozás a  visszatérítésre más fizetési módot is alkalmazhat, de a  fogyasztót ebből adódóan semmilyen többletdíj nem terhelheti.
(3) Ha a fogyasztó kifejezetten a legkevésbé költséges szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választ, a vállalkozás nem köteles visszatéríteni az ebből eredő többletköltségeket.
(4) Termék adásvételére irányuló szerződés esetén a  vállalkozás mindaddig visszatarthatja az  (1)  bekezdésben meghatározott összeget, amíg a fogyasztó a terméket vissza nem szolgáltatta, vagy kétséget kizáróan nem igazolta, hogy azt visszaküldte; a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni. Nem illeti meg a vállalkozást a visszatartás joga, ha vállalta, hogy a terméket maga fuvarozza vissza.
13. A fogyasztó kötelezettségei elállása vagy felmondása esetén
24. § (1)
 Ha a  fogyasztó a  22.  §-nak megfelelően eláll az  üzlethelyiségen kívül kötött vagy a  távollevők között kötött szerződéstől, köteles a terméket haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított tizennégy napon belül visszaküldeni, illetve a vállalkozásnak vagy a vállalkozás által a termék átvételére meghatalmazott személynek átadni, kivéve, ha a  vállalkozás vállalta, hogy a  terméket maga fuvarozza vissza. A  visszaküldés határidőben teljesítettnek minősül, ha a fogyasztó a terméket a határidő lejárta előtt elküldi.
(2) A fogyasztó kizárólag a termék visszaküldésének közvetlen költségét viseli, kivéve, ha a vállalkozás vállalta e költség viselését.
(3) Ha az üzlethelyiségen kívül kötött szerződés megkötésével egyidejűleg a terméket kifuvarozták a fogyasztónak, a vállalkozás saját költségén fuvarozza vissza a terméket, ha az jellegénél fogva postai küldeményként nem küldhető vissza.
25. § A fogyasztó csak a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felel. Nem felel a fogyasztó az értékcsökkenésért, ha a vállalkozás a 11. § (1) bekezdésének i) pontjában előírt tájékoztatási kötelezettségének nem tett eleget.
26. § (1) Ha a 13. § vagy a 19. § szerinti esetben a fogyasztó a teljesítés megkezdését követően felmondja az üzlethelyiségen kívül vagy távollévők között kötött szerződést, az elszámolás során a fogyasztó által arányosan fizetendő összeget a szerződésben megállapított ellenszolgáltatás adóval növelt teljes összege alapján kell kiszámítani. Ha azonban a fogyasztó bizonyítja, hogy a teljes összeg túlzottan magas, az arányos összeget a szerződés megszűnésének időpontjáig teljesített szolgáltatások piaci értéke alapján kell kiszámítani.
(2) E  § alkalmazásában a  piaci érték megállapításánál az  azonos tevékenységet végző vállalkozások azonos szolgáltatásának a szerződés megkötésének időpontja szerinti ellenértékét kell figyelembe venni. 
27. § A fogyasztó a 20. § szerinti joga gyakorlása esetén nem viseli az alábbi költségeket:
     a) a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés teljesítésének teljes vagy részleges költségeit, ha
        aa) a vállalkozás a 11. § (1) bekezdésének i) vagy k) pontjában előírt tájékoztatási kötelezettségének nem tett eleget, vagy
        ab) a fogyasztó nem kérte a 13. § és a 19. § szerint a szolgáltatás teljesítésének megkezdését a 20. § (2) bekezdésében meghatározott határidő lejárta előtt;
     b) a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom szolgáltatásának teljes vagy részleges költségeit, ha
        ba) a  fogyasztó nem adta kifejezett, előzetes beleegyezését ahhoz, hogy a  teljesítés a  20.  § (2) bekezdésében meghatározott határidő lejárta előtt megkezdődjön,
        bb) a fogyasztó a ba) pont szerinti beleegyezése megadásával egyidejűleg nem nyilatkozott annak tudomásulvételéről, hogy beleegyezésével elveszti a 20. § szerinti jogát, vagy
        bc) a vállalkozás elmulasztotta megadni a 12. § (2) bekezdésében vagy a 18. §-ban előírt visszaigazolást.
28. § A fogyasztót a 20. § szerinti joga gyakorlásával összefüggésben a 23. § (3) bekezdésében, valamint 24–26. §-ban meghatározottakon felül további költség és egyéb kötelezettség nem terheli.
Idézet vége.
A témával kapcsolatos további részletes információ: www.kozlonyok.hu/nkonline/MKPDF/hiteles/MK14030.pdf 

  

Az elállás menete

Amennyiben a Felhasználó elállási jogával szeretne élni, azt megteheti az Elállási Nyilatkozat kitöltésével, melyet levélben vagy e-mailben, hivatkozva a termékre és a megrendelés azonosítójára visszaküld a Szolgáltató számára. A Felhasználó a telefonos ügyfélszolgálat igénybevételével is közölheti elállási nyilatkozatát.

 

A Felhasználó a Szolgáltató felé elállási szándékát a termék kézhezvételétől számított 14 napon belül jelezheti, a fent említett módokon.

Amennyiben a Felhasználó az Elállási Nyilatkozatot postai levél útján juttatja el a Szolgáltatóhoz, a levél postára juttatásának dátumát vesszük figyelembe.

A megrendelt terméket a Felhasználónak vissza kell juttatnia a cég nyíregyházi üzletébe vagyis Butikom Kft, 4400 Nyíregyháza, Dózsa György út 5. (Krúdy udvar) címre, postai levélként, csomagküldő futárszolgálat által, vagy személyesen.

Ha a Felhasználó eláll a szerződéstől, akkor a Szolgáltató haladéktalanul, de legkésőbb az elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül visszatéríti a Felhasználó által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási költséget is (kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy a Felhasználó a Szolgáltató  által felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott.) A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmazza a Szolgáltató, kivéve, ha a Felhasználó más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag a Felhasználót semmilyen többletköltség nem terheli. A Szolgáltató a visszatérítést mindaddig visszatarthatja, amíg vissza nem kapja a terméket, vagy a Felhasználó nem igazolta, hogy azt visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni. A Felhasználó köteles a Szolgáltató számára a terméket indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni vagy átadni. A határidő betartottnak minősül, ha a 14 napos határidő letelte előtt elküldi a terméket.  A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmazza a Szolgáltató, kivéve, ha a Felhasználó más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag a Felhasználót semmilyen többletköltség nem terheli.

A termék visszaküldésének közvetlen költségét a Felhasználó viseli.

 

Árucsere

Amennyiben a termék mérete nem megfelelő és a Felhasználó cserét kér, a cserélni kívánt termék visszaküldésének díja a Felhasználót terheli.

Ha nincs lehetőség a cserére (nincs méret, nincs raktári készlet), a felhasználó kérheti a pénzvisszatérítést.

Visszáru esetén, kérjük az elektronikusan kapott számlát kinyomtatva visszaküldeni a termékkel együtt és kérjük egyeztessen a Szolgáltatóval a megadott elérhetőségeken a csere megvalósíthatóságáról.

A visszaküldési cím: 4400 Nyíregyháza Dózsa György út 5. (Krúdy udvar) Butikom.hu üzlet

 

 

Kellékszavatosságról és termékszavatosságról szóló tájékoztatás

Kellékszavatosság

Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?

Ön a Butikom.hu webáruház hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján?

Ön - választása szerint-az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:

Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy - végső esetben - a szerződéstől is elállhat.

Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.

Milyen határidőben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét?

Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívom a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.

Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?

Ön a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?

A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a butikom.hu üzlet nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

Termékszavatosság

Milyen esetben élhet Ön a termékszavatossági jogával?

A termék hibája esetén Ön - választása szerint - kellékszavatossági jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

Milyen jogok illetik meg Önt termékszavatossági igénye alapján?

Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

Milyen esetben minősül a termék hibásnak?

A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

Milyen határidőben érvényesítheti Ön termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét kizárólag a termék gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania.

A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?

A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

  • a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
  • a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
  • a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.

Jogi nyilatkozat és jogérvényesítési lehetőségek

A Szolgáltató kizár minden felelősséget a honlap használói által tanúsított magatartásért. Amennyiben jogsértés merül fel a Szolgáltató együttműködik az eljáró hatóságokkal a felderítés végett.

A Szolgáltató nem vállal felelősséget a szerver esetleges meghibásodásából, a honlap tartalmának harmadik fél általi megváltoztatásából származó károkért.

A honlapot mindenki saját felelősségére használja. A rendszerben előforduló esetleges késedelemért, hibáért, az ebből adódó hiányos információ áramlásért a Szolgáltató nem tehető felelőssé.

A Felhasználók által a honlap használata során elérhetővé tett tartalmat a Szolgáltató jogosult, de nem köteles ellenőrizni. A közzétett tartalmak tekintetében a Szolgáltató jogosult, de nem köteles jogellenes tevékenység folytatására utaló jeleket keresni.

A Felhasználó felelőssége a honlapon az általa közzétett tartalmak kapcsán, hogy harmadik személyek jogait, valamint a jogszabályokat sem közvetlenül, sem közvetett módon ne sértsen.

A jelen Általános Szerződési Feltételek alapján a Szolgáltató és Felhasználó között a létrejött megállapodás megszűnik, ha a Felhasználó maga törli, vagy a Szolgáltató törli a Felhasználó regisztrációját.

A Szolgáltató a szerzői jog jogosultja a honlapon keresztül elérhető szolgáltatások nyújtása során megjelenített valamennyi tartalomnak: bármely szerzői műnek, illetve más szellemi alkotásnak (ideértve valamennyi elkészíttetett grafikát, képet, fotót és a honlap felületének elrendezését, ötleteket, megvalósításokat).

A jelen ÁSZF egyetlen rendelkezése sem biztosít jogot a Felhasználónak a honlapon szereplő bármely kereskedelmi névnek vagy védjegynek a használatára, hasznosítására. A honlap rendeltetésszerű használatával járó megjelenítésen, az ehhez szükséges ideiglenes többszörözésen és a magáncélú másolatkészítésen túl, ezen szellemi alkotások a Szolgáltató előzetes írásbeli engedélye nélkül semmilyen egyéb formában nem használhatók fel.

A honlapon található tartalomról, képi anyagokról az információkat csak linkelt hivatkozással és engedéllyel lehet felhasználni az interneten:

Jól látható módon, link formájában meg kell jelölni a forrást. A linknek a meghatározott tartalomra kell mutatnia.

A www.butikom.hu fő vagy aloldalainak más weboldalba történő beágyazása nem megengedett.

A linkelő honlap nem keltheti azt a benyomást, hogy a Szolgáltató támogatja az adott oldalon kínált szolgáltatás vagy termék megvásárlását, kivéve, ha erről a Szolgáltatóval, előzetesen megkötött szerződésben másképpen rendelkezik.

A linkelő honlap nem tartalmazhat jogszabályt, harmadik személy jogait, vagy a közízlést sértő tartalmat.

A linkelésre vonatkozó szabályok megsértése esetén a Szolgáltató jogosult a weboldalra mutató link azonnali eltávolíttatására. Ezen felül jogosult arra is, hogy a jogsértéssel összefüggő és felmerült kárának megtérítését követelje.

Külön megállapodás nélkül tilos a Szolgáltató által rendelkezésre bocsátott felület vagy adatbázisát módosítani, lemásolni, abban új adatokat elhelyezni, vagy a meglévő adatokat felülírni.

Panaszügyintézés és jogérvényesítés

A Felhasználó a megvásárolt termékkel kapcsolatos kifogásait a Szolgáltató felé az alábbi elérhetőségeken terjesztheti elő levélben, e-mail üzenetben, vagy telefonon ügyfélszolgálati időben.

Elérhetőségek

Levelezési cím: Butikom Kft., 4551 Nyíregyháza, Táltos utca 3.

E-mail: butikom.hu@gmail.com

Telefon: +36204905594

A Szolgáltató a felhasználói kifogásokra legkésőbb két munkanapon belül válaszol. A Szolgáltató tájékoztatja a vásárlót a jogérvényesítés lehetséges módjairól, helyéről, valamint az arra irányuló határidőkről.

E-mailben közölt panaszt a Szolgáltató kötelezően egy egyedi azonosítószámmal látja el, ami a panasz visszakereshetőségét segíti. Ezt a számot a Szolgáltató az Ügyféllel köteles közölni.
A Szolgáltató az írásbeli panaszt a beérkezését követően harminc napon belül köteles megvizsgálni és érdemben megválaszolni továbbá intézkedni arról, hogy a válasz az Ügyfélhez eljusson. Ha a panaszt a Szolgáltató elutasítja, köteles álláspontját az elutasításra vonatkozó érdemi válaszában megindokolni.

A panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát a Szolgáltató köteles öt évig megőrizni.

Egyéb jogérvényesítési lehetőségek:

Amennyiben a Szolgáltató és az Ügyfél között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita Szolgáltatóval való tárgyalások során nem rendeződik, illetve a panaszkönyvbe tett bejegyzésben leírt panaszt a Szolgáltató elutasítja, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva az Ügyfél számára:

- Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságoknál: Amennyiben Ügyfél fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. (az illetékes fogyasztóvédelmi hatóság megtalálható a http://jarasinfo.gov.hu/ oldalon) A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról.

- Békéltető testület: A termékek minőségével, biztonságosságával és a termékfelelősségi szabályok alkalmazásával, valamint a szerződés megkötésével és teljesítésével kapcsolatos fogyasztói jogvita bíróságon kívüli, békés rendezése céljából a fogyasztónak minősülő Ügyfél eljárást kezdeményezhet a Szolgáltató székhelye szerint illetékes szakmai kamara mellett működő békéltető testületnél. A Békéltető Testületre vonatkozó szabályok alkalmazásában fogyasztónak minősül a külön törvény szerinti civil szervezet, egyház, társasház, lakásszövetkezet, mikro-, kis- és középvállalkozás is, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, vagy az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje. A Szolgáltatót a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV törvény 29. § (11) bekezdésében foglaltak szerint a békéltető testülettel együttműködési kötelezettség terheli, így a Szolgáltató köteles írásban nyilatkozni álláspontjáról a fogyasztó igényével kapcsolatban, köteles az egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételét biztosítani a meghallgatáson. Amennyiben a Szolgáltató tevékenységével kapcsolatban indult békéltető testületi eljárás nem a Szolgáltató fenti székhelye szerint illetékes békéltető testület előtt indult, a Szolgáltató együttműködési kötelezettsége a fogyasztó igényének megfelelő írásbeli egyezségkötés lehetőségének felajánlására terjed ki.

A Szolgáltató tevékenységének helye szerint illetékes békéltető testület:

Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Békéltető Testület

Címe: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2.

Telefonszáma: (42) 311-544(42) 420-180

Fax száma: (42) 420-180

Elnök: Görömbeiné dr. Balmaz Katalin

E-mail cím: bekelteto@szabkam.hu

 

ODR Link: A vásárlással kapcsolatos viták rendezésére az online vitarendezési platform is rendelkezésükre áll, melyhez szükséges vállalkozásunk e-mail címe is, amely: butikom.hu@gmail.com

Az online vitarendezési platform felhasználható a vitás kérdések rendezéséhez, valamint az online adásvételi és szolgáltatási szerződésekből eredő fogyasztói jogviták rendezéséhez.

ODR link: www.ec.europa.eu/odr

Bírósági eljárás lehetősége: Az Ügyfél jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvé

Magyarországon ezenkívül a Budapesti Békéltető Testület jogosult jogvitákban eljárni (1016 Budapest, Krisztina krt. 99. III. em. 310.; e-mail: bekelteto.testulet@bkik.hu).

Egyéb rendelkezések

A Szolgáltató és a Felhasználó közötti jogviszonyra a magyar jog az irányadó.

Jelen ÁSZF elektronikus formában és kizárólag magyar nyelven kerül megkötésre.

Jelen ÁSZF-et a Szolgáltató indoklás nélkül bármikor módosíthatja, erről a Felhasználót a honlapon keresztül értesíti. Kérjük, hogy rendszeresen tekintse meg az Általános Szerződési Feltételeket.

 A jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekben a Polgári Törvénykönyv, a fogyasztó és a szolgáltató közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. kormányrendelet, és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. tv. rendelkezései az irányadók.

A honlap oldalainak böngészésével, továbbá megrendelések leadásával a Felhasználó elfogadja az ÁSZF tartalmát.

2023. július 13.

 

Keresés